Датум: 14. Јун 2019 18:27 Категорија: Новости
Ученици петог разреда,са њиховим вршнјацима из целе Србије се у овој школској години,сусрећу са новим обликом рада Пројектном наставом.Један такав пројекат су урадили и на часу математике,са својом наставницом Јеленом Ковачевић.
Циљ ове пројектне наставе:
-оспосбљавање ученика да решавају проблеме и задатке у новим непознатим ситуацијама као и оспособљавање ученика да изразе и образложе своје мишљење и дискутују са другима.
Трајање пројекта:
-четири школска часа
Наставна јединица
-децимални бројеви и операције са њима
Облик рада:
-фронтални,групни
Наставна метода:
-усмено излагање,демонстрација,power point презентација.
Комплетна пројектна настава се одвијала у 7.фаза.
1.фаза:Теме
Код пројектне наставе је најбитније одредити тему,коју ће ученици радити.Пошто је изабрана наставна јединица Децимални бројеви и операције са њима наставница је одлучила да се ова пројектна настава усмери на виртуелно путовање кроз Србију.Тим путовањем ће се ученици оспособити да сами израчунају колико новца би им било потребно да оду на одабране дестинације и схватиће значај планирања сопственог буџета.Ученици су подељени у три групе на основу њиховог залагања и учинака а случајним избором одабране су три дестинације:
1.Златибор
2.Суботица
3.Врњачка бања.
2.фаза:Исходи
Након формирања група наставница је саопштила ученицима шта се од њих очекује на крају пројекта.На крају пројекта ученици треба да буду способни да планирају свој сопствени буџет,да преко интернета нађу занимњивости о одрђеној дестинацији,познатој личности,да знају да анализирају прикупљене податке на основу спроведене анкете и да све то презентују.
3.фаза:Планирање рада
Када су ученици чули исходе,они су кренули да планирају цео ток пројекта.Одредили су координаторе по групама.
4.Фаза:Прикупљање потребних информација
Рад се одвијао у дигиталној учионици.За добијање потребних информација коришћен је интернет.Ученици су консултовали и наставнике из биологије,српског,технике и технологије,физичког,руског и наставницу енглеског Марину Живковић која им је и помогла око израде презентација.
5.фаза:Обрада података
Ова фаза је била и најдужа.У овој фази је и највише требало мотивисати ученике.Ученици су вршили посебну анкету међу ученицима других разреда на питање:“Коју би они дестинацију изабрали?“,обрадили су ове податне,направили посебне магнете којима ће представити обрађене податке .Направили су и посебне паное како би што уверљивије представилу добијену дестинацију.
6.фаза:Финализација задатка
У овој фази ученици су још једном све прегледали,проверили своје радове.Са наставницом енглеског језика су поново прегледали и презентације на енглеском и руском језику.
7.фаза:Презентација радова
Дошао је последњи час.Групе су приказале своје радове и презентације.После приказа радова дошло је до анализе.Овде је наставница математике истакла и позитивне продукте пројекта,као и оне грешке које су најчешће прављене и одмах и дала савет како те грешке не правити убудуће.Ученици су добили и оцене,једну оцену за своју активнос а другу за свој рад.
Ученицима и наставници је ово било једно ново искуство.Као и код ученика и наставнига је приметила неке грешке у свом раду које ће следеће године бити исправљене.Ученици су били задовољни оваквим начином рада и показали су залагање на високом нивоу.
Наставни план и програм поставља следеће исходе за ову област:
-да ученик сарађује са остали члановима групе у одабиру теме,прикупљању и обради података,формулацијом и презентацијом резултата;
-да ученик бира и примењујњ технике и алате у складу са фазама реализације пројеката;
-да ученик представи свој рад.
Анализом ових исхода на крају пројекта,можемо утврдити да су у великој мери остварени.Следеће године се надамо бољим резултатима.